söndag 18 september 2011

Fördomar i mataffären

Lördag kväll och en hyffsat vältränad kille, 20+, med keps, lite skägg o mysbyxor som står efter mig i kön i mataffären lassar upp en Änglamark ekologisk nötfärs och en tetra med Pucko på bandet.

Jag tänker så här: 
Om man bara skulle ta hänsyn till Puckon, och om den istället varit kombinerad med två micropizzor, hade jag definitivt sagt att han va singel och att det antagligen va nån typ av sport på tv som detta skulle avnjutas till. Men släng in en ekologisk köttfärs och jag luktar flickvän. Puckon blir nu helt plötsligt lite mer mystisk i sammanhanget, antingen ska han häva den i bilen på vägen hem, blanda den med något annat senare på kvällen eller så har han helt enkelt en förträffligt förstående tjej.

Så, va tror du? Vem är han och vart är han på väg?

Jag ska tillägga att jag vet hur extremt fördomsfullt och stereotypiskt mitt resonemang är, men de står jag för, det blir så otroligt mycket roligare för mig då!

4 kommentarer:

monzan sa...

Definitivt hem till flickvännen och antagligen ska de blanda pucko med något starkare!

Unknown sa...

Men hallå, Kaffe och pucko kan väl inte vara så gott??

Erica sa...

Kaffe är inte gott till nåt Robert! ;)

Marguerite sa...

Jodå....Kaffetåren den bästa är,bland jordens alla drycker!!! Ha,hahaha!!! Kram!!!