söndag 8 januari 2012

Djävulens största lögn

Såg just på det sista programmet av Från Sverige till himlen på svt play och där var det en kristen man som uttryckligen menade på att djävulen inte finns. Då undrar jag spontant, vad är det för församling han är medlem i där man låter folk tro att djävulen inte finns? Hur motiverar man sina övertygelser och sin tro då det inte finns en ond makt i kontrast till det goda? Vart utbildas det präster/pastorer som tar sin examen med en övertygelse om att djävulen inte finns? Det är ju på något sätt själva grundbulten i kristen tro att Gud har krossat satan en gång för alla genom Jesu död på korset.

2 kommentarer:

Helena sa...

Har du läst "Ödehuset" av William Paul Young? En mycket populär bok, tyvärr. Jag fick den av Maria. Den lurar verkligen läsaren att tro att det handlar om Guds budskap, fast det är helt tvärtom. Hemsk bok :S (Jag och Maria är dock inte helt överens ;)

Erica sa...

Jo jag har läst den, men det var längesedan, läste den mest för att alla pratade om den och jag måste säga att jag faktiskt inte minns så jätte mkt av den, vilket ju skulle betyda att den inte lämnade så värst bestående intryck på mig... Vad är ni inte överens om?(nyfiken) =)