onsdag 16 juni 2010

Sill är en dillsmak

Vi ska in på konsum, Erik och jag. Utanför står en skylt med veckans erbjudanden...

Erik - Oh! Dill!

Jag - Va?

Erik - Jag mena senap... (förvånat) nej, sa jag senap, jag mena sill.

...

Lite senare på kvällen...

Erik ska förklara varför det blev som det blev...

Erik - Alltså sill är ju en smak på dill...

Jag - Skrattar nu så mycket att jag håller på att trilla av soffan.

Translation:
Erik has a habit of saying the wrong word sometimes, confusing me of what he really menas. This causes a lot of laughes though and frankly is something I wouldn't want to be without. Above I have written out todays funniest, unfortunately I don't know how to translate it to make it justice.

2 kommentarer:

Robert sa...

Bästa jag läst på länge!! Hahaha

Erica sa...

Visst e de! =)