fredag 23 juli 2010

Don't mess with the Milko-farmers wife!

Idag har jag varit huslig så ni kan aldrig tro. Bakat bröd i mängder och lärt mig att olja i måttet gör att sirapen rinner ut superlätt. Sen åkte jag hem... och där har jag faktiskt också bakat lite, tvättat lite, städat lite, matat Erik lite, ja sånt husligt. Men innan jag bakade hemma fick jag lov att handla lite, har bakat fillimpa så jag har bl.a. handlat fil men de va minsann inte det lättaste på vår skitaffär. Där står man vid mejerihyllan och hittar lätt fil, mellan, fil, bollnäsfil, långfil, kortfil, bågfil... you name it, men jag hittade inte vanlig fil. Efter ett tag fick jag syn på fil av den onämnbara sorten men den vill jag på inga villkor köpa. Nu börjar jag bli lite irriterad på att affären inte saluför vanlig hederlig Milko fil då jag plötsligt upptäcker att den har gömts undan bakom den onämnbara! Den syns inte om man inte är en halvmeter lång eller böjer sig ner! Let the omförflyttning begin. Sagt och gjort jag placerade om i backarna så att Milkos förträffligt fina fil hamnade längst fram och de onämnbara förpackningarna åkte in längst bakerst, med baksidan fram - haha!! In your face skit fil, och skit affär för den delen. Jag ska minsann inte behöva stå och leta för att hitta lite vanlig hederlig Milko fil, det går jag inte med på. Coop i Djurås chef, det kommer ett argt samtal, var så säker.

Translation will come...

1 kommentar:

Marie sa...

Håller med dej! Skitaffär var namnet, handlar inte där om jag inte måste.
Go Erica!