torsdag 1 juli 2010

Yuck!

Dagen startade bra med en tugga mögligt bröd. Den enda mögelfläcken på mackan och jag lyckas inmundiga nästan hela i ett bett.

Igår hände något spännande (läs: spännande om man bor på landet) det strök runt två tanter i byn, med långkjol och färgglada paraplyer. Jag såg dem först när de uppenbart kom från vår ytterdörr, utan att ha knackat på, och gick bortöver mot grannen, strax kom de dock tillbaka och gick förbi mot nästa granne. Jag undrar hur många rekryter dessa där jehovas vittnen faktiskt får tag på genom denna dörrknacknings metod? Oss hoppade de tydligen helt sonika över för att Erik en gång för länge sedan klart uttryckt sin ståndpunkt, och nu har de tydligen med sig en lista där det om oss står något liknande (föreställer jag mig)
- "Varning! Ingen idé att ens prova, han är en tocken däran kristen han."

Nu ska tilläggas att jag inte alls har något emot människorna som kallar sig vittnen, min erfarenhet är att de är vansinnigt trevliga (i alla fall om man kommer till deras kyrka) =) det är läran jag inte går med på.

Ny lyser solen fram mellan molnen, kanske man skulle ut och springa lite...


Translation:
Today started really good with a bite of mouldy bread...

Yesterday there were two women lurking around the houses here. Long skirts and colorfull umbrellas. I wonder how many new recruits they get a hold of those jehovas wittnesses? They obviusly stood outside our house, I saw them walk away, but they did not knock. Erik have sometime told them his wiew on things and now they apperently have some sort of list that says something like this about us (I imagine)
- "Warning! No use in even trying at this house, he is a christian."

I just want to add that I have nothing against these people in any way, my experience is acctually that they are very nice and friendly. It's just their faith I can't agree with.

Now I see the sun is shining, maybe I should get out and run...

Inga kommentarer: