fredag 2 juli 2010

Irritationsmoment #1-3

#1
Vem är det som har sagt att bara för att man kör motorcykel så är det ok att bryta mot alla tänkbara trafikregler hej villt? Typ köra för fort, göra dumma omkörningar, köra om tvärs över heldraget osv osv...

#2
Folk som kör ut rakt framför en så att man mitt på riksvägen i 90 knyck helt plötsligt måste bromsa för att idioten inte ids hålla sig i vägrenen. Förövrigt är vägrenen heller ingen påfartsfil, hinner man inte axa upp i rätt hastighet innan man blockerar vägen ska man vänta! Eländiga vägsniglar!

#3
Folk som gör före i kön. Idag stod jag i ICA-kön, hade en kille framför mig när jag plötsligt kom på att jag hade glömt toapapper, jag funderar kort om jag skulle hinna hämta det innan det blev min tur i kassan, avgör att så är fallet och småspringer ner i gången mot pappret (det är en liten affär ska tilläggas). När jag kommer tillbaka står killen före mig fortfarande i kassan och ska precis betala, jag hann alltså tillbaka. Men hör och häpna det står en KÄRRING och lassar upp hela innehållet i sin vagn på bandet. Jag frågar lagom snällt (så snällt som situationen kräver, jag har ju faktiskt rätt här) om hon inte hade sett min korg. Hon mumlar nåt om att man inte kan lämna sin korg... varpå jag förklarar att jag bara hade glömt en grej och att jag hann ju tillbaka och då brukar det ju gå bra. Hon svarar, och hör på det här - "ja men det gjorde det inte nu". Och hon fortsätter att lassa upp sina saker. Hade jag inte varit kristen, och i vanliga fall tror att det är i största allmänhet fel, så hade jag tagit min minst sagt astunga (och hårda) matkasse och riktat en ordentlig sving rakt mot henne ute på parkeringen sedan.

1 kommentar:

Marie S sa...

Störig tant må jag säga! Jag hade nog kokat över... Pust.