torsdag 21 januari 2010

Pip pip pip pip pip


När man ligger på soffan, alldeldes lagom varm, filten täcker allt som den ska och kudden har format sig precis perfekt. Då hör jag någonting som inte låter som det ska, men skakar på huvudet och tittar vidare på antikrundan som den pensionär jag är. Men efter en stund så hör jag ljudet igen och nu lyfter jag på huvudet för att kunna lyssna med båda öronen... min väckarklocka står nere på nattygsbordet och piper. Jag lägger ner huvudet på kudden igen, för det låter ju inte så högt och Erik kommer nog snart hem och då kan har stänga av den. Erik dröjer och ljudet blir mer och mer påtagligt. Nu är den avstängd, jag sitter upp och filten är kall.

Short translation:
Lying on the couch watching tv, when suddenly I hear my alarm clock going off down stairs. Hoping Erik will come home soon so that I wont have to get up, go down and shut it of. Finally I got up and shut it off, it's a small house fortunately.

Inga kommentarer: