söndag 24 januari 2010

Väskligheter


När vissa går utanför dörren då ser de till att ha med sig:

1. Nycklar
2. Plånbok
3. Mobil

När andra går utanför dörren släpar de med sig det här:

1. Handkräm
2. Nio(!) doser samarin
3. Öronproppar
4. "Tide to Go" (fläckborttagning i pennformat)
5. Mosade tuggummin
6. Vantar
7. Handdesinfektion (i pennformat)
8. Sex hårnålar
9. Diverse skräp
10. En karta Ipren
11. En faktiskt penna
12. Mer samarin
13. Kvinnliga attiraljer
14. Tre plåster
15. Tre nagelfilar (hittade en till när jag rotat en stund)
16. Diverse smink
17. Läppbalsam
18. Blyertspenna
19. Ett otal olika piller för utifall man skulle få ont någonstans.

Ja och så:

20. Nycklar
21. Plånbok
22. Mobil

Short translation:
I carry around a lot of unnecessary stuff. The upper list is what Erik bring with him when we go somewhere - keys, cell and wallet. The second list is the current content of my purse. Just a little bit more.

3 kommentarer:

Zarah sa...

Låter som att du är släkt med mig nästan :) Men jag har i stort sett allt de där du har (minus Tide to Go). Men sen så har jag lika mkt till ;)

Robban sa...

Hmm... Bra ide`det där med mosade tuggummin... ska börja ta med det när jag går ut... Ha det!
Robban

Unknown sa...

Det roliga i sammanhanget är att du oftast har koll på vart du har alla dina prylar, och att Erik alltid flänger runt och letar efter de få saker han har med sig :D