tisdag 19 januari 2010

Vackra promenader och oväntade spontaniteter


Promenad i snöigt vinterlandskap... Jag saknar rimfrosten, på träden, på mitt vardagsrumsfönster. Efter vägen på alla snövallar är det fullt av gula fläckar, mysigt... jag vet inte. Bajspåse är ju ett allmänt erkänt trivselhjälpmedel, varför inte införa en kisspåse med?

Ica-parkeringen i gröntuv:

Man - Är du kristen!?

Jag - Ja

Man - Är du med i nån församling här?

Jag - Betel... om du vet?

... så det finns folk som vet vad fisken betyder fortfarande, det är kul. De va inte så mycket mer än så, kul och lite underligt =)

Short translation:
Today I went for a walk, I miss the trees being covered in snow. In the middle of the grocery store parkinglot a random gay asked me if I'm a christian. Probably because he say my "fish" on the back of the car.


1 kommentar:

pastor dave sa...

Måste alltid reta dig för nåt... Ser att adventsstaken är kvar i köksfönstret. Ingen som har talat om att det var tjugondedag Knut för en vecka sen? Roligt att läsa din blogg. Ser fram emot flera inlägg.