måndag 22 februari 2010

Bröllop, snöstorm och snor


Helgen har spenderats i sunne, lördagen i kyrkan då David gifte sig med Lizah. Vackert, kallt och gott. Det där med att det var kallt kan bero på att dels, det var snöstorm utanför, och dels att jag inte alls var klädd för vinterväder. Sista halvan av kvällen spenderades i lila sockor, med huvudet högt och varma fötter. Vi kom fram till det, att för att ett bröllop ska bli lyckat behövs egentligen två saker:
- brudparet svarar JA i kyrkan och...
- gästerna får mat så att de är mätta och glada
Resten blir bra om man bara klarar av dessa. Brudgummens bror Micke höll ett kungligt tal under festen och sammanfattningsvis var det en väldans rolig och trevlig kväll. Grattis igen till de tu!

Söndagen slog den mig hårt och skoningslöst, förkylningen vill säga. Den som jag försökt att undertrycka hela förra veckan enkom i syfte att vara frisk till bröllopet. Man får ju säga att jag vann men att förkylningen tog silver (en sportreferens tyckte jag passa bra i dessa OS-tider). Har utryckt det som att jag är förkyld som ett ägg, vilket inte alls har någon koppling till någonting, men så kom jag på att det ju faktiskt känns ungefär som att ha två ägg uppstoppade i nosen. Så jag vann igen. =)

Short translation:
This weekend a friend of mine got married. It was a really nice ceremony and the party afterwards were yummy. Sunday morning the cold I had tried to get rid of all last week hit me like an egg, or two eggs right up my nose, can't really breath through them at all. Glad that I made the wedding before anyways. =)

2 kommentarer:

Linda sa...

Tänk på oss som stod ute under Carolines vigsel, de var kallt vill jag lova. MEN de ville ha ett vinterbröllop så de kan de inte klaga på iaf =). Kram Linda S

Karin sa...

Usch va tråkigt att du är förkyld!
Hade tänkt höra om ni skulle se på skidskytte igår så jag fick komma och kolla men så kikade jag in här och såg att du var förkyld så då ändrade jag mig. (Hann inte skriva denna kommentar då :) ). Vill verkligen inte bli sjuk igen...
Krya på dig!