fredag 12 februari 2010

Rensning


Igår fick jag ett ryck och började rensa ur min garderob. Jag hade en hög att prova, en hög att spara i en kartong till framtiden, många högar att ha kvar och en hög att ge till vår kyrkas second hand butik - Källan, som ligger här. Högen med kasserade kläder fick man inte röra, inte titta igenom, ingenting för att minimera risken att råka ta tillbaka något som "kan vara bra att ha någon gång till någonting man inte vet än".

Resultat: Två proppfulla H&M-kassar med kläder att ge till Källan och även ett fynd bestående av två t-shirtar jag köpte i USA i sommras men aldrig använt p.g.a. att de hamnat längst ned i en hög och glömts bort. Den ena hade t.o.m. lappen kvar(!).

Nu ska jag gå ner och fortsätta min räd, ni ska inte tro att jag är klar heller, det finns mer. Man kan se det som min kollekt denna månad.

Short translation:
Yesterday I started going through my closet, sorting out clothes I don't wear anymore, with the result of two full bags of clothes that I'm going to give to our chuch's second hand store. I also found two t-shirts that I bought this summer when we were in America that I actually never used yet because they got lost in my closet. Now going back in there to finish, there's more...

Inga kommentarer: