måndag 8 februari 2010


En effektiv morgon - åt frukost med älskling, satte en bröddeg, gick en promenad medan den jäste, kom hem precis lagom för att knåda om den och nu sitter jag och väntar på att den ska jäsa klart så ja kan putta in den i ugnen, nu piper det......

.....så, nu har jag varit och satt in den i ugnen, 20 minuter and counting.

Det är så ljust ute nu så ögonen vet som inte vart de ska göra av sig riktigt. Man har blivit totalt ovan att det är sol ute, men oj va gött det är. Det är nästan så att man funderar på att ta en promenad till... fast jag vet hur den fundringen kommer att sluta. =P

I förrgår var det så dimmigt att man såg just ingenting, det var som att bo uppe bland molnen (som jag tänker mig att det skulle vara om det gick vill säga). Nu har träden skägg och allt är så vackert.

Ikväll är det meningen att vi ska använda en av bröllopspresenterna, presentkort på Broken Dreams i Borlänge. Erik är lyrisk, jag är nervös. Restaurangbesök är inte det mest bekväma jag vet, men gott ska det bli! Tack... hm... nu blev det pinsamt, jag har glömt vem vi fick det av.

Short translation:
Today I've baked a loaf of bread (from scratch), took a walk in the beutiful sunny winter weather. We have had som little sun lately so it was really nice being out getting some sunshine on my face. A couple of days ago we had really thick fog so now the trees have frosty beards and everything is so beutiful.

Tonight me and Erik are gona use a wedding gift. A gift certificate to this restaurant, Broken Dreams, who serve american food (yey!). Erik can't wait, me... I don't really like going out to eat but, they have really good food so I wont complain. =)

Inga kommentarer: