torsdag 4 februari 2010

Yes dear, I'm crazy #2


Jag har nog aldrig varit med om så mycket snö som vi har nu. Här om dagen var jag ute och skottade vår parkering, jag hade väll hunnit hälften när svärfar kom förbi med lastmaskin och i all välmening erbjöd sig att skotta bort resten med skopan. Där stod jag helt maktlös och tittade på när han skottade först bort vår fina snövall som var framför bilen, och sen gjorde ett stort hål i det fina jämna snötäcket vi hade på gräsmattan.

Samma kväll skulle jag och Erik gå en promenad men frun i fråga fick ett ryck och grabbade tag i snöskyffeln och började skotta tillbaka snöhögen till där den en gång legat. Det är inte klokt hur tugn snö kan bli när man packat ihop det bara lite grann. Erik står och tittar, väntar tålmodigt. Mitt i mitt tokryck tittar jag upp och ser blicken i min mans ögon, men jag kände kärleken, mitt i allt mitt crazy. Först då går jag med på att ge honom skyffeln en stund (han har försökt ta över tidigare) så jag kan vila ryggen.

Vi gick en promenad och jag gjorde min första snöängel på jag vet inte hur länge. Mys med mycket snö!
Idag snöar det igen, massor. Snart är gräsmattan återigen täckt med ett jämnt vitt täcke av snö. Yey!





Short translation:
I don't think I have ever seen this much snow, it's knee deep almost everywhere. The other day I was out shoveling some snow of our drive way when my father in law drove by with the traktor and offered to finish it for me. He is so nice my father in law, it's just that he kinda took away a little bit to much snow and made a big "hole" in my yard.

Later that evening me and Erik was suposed to take a walk but instead he spent 20 minutes watching me shovel back the snow to where it once had been. In the middel of shoveling I looked up and saw the look on his face, but at the same time I felt the love. Right there when I get so caught up, he is beside me and helps me even though he thinks I'm crazy.

The pictures is of our house and around it.

1 kommentar:

Karin sa...

Jag måste också ut och skotta snart. Tittade nyss ut och såg att min spark gått samma öde till mötes som din. Fast den stod på nästan barskottad mark i förrgår... :)